×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

نکاتی برای ایجاد یک رابطه سالم


شنبه 8 مرداد 1401 1:30:36 PM 

اخبار گوهردشت


 

همه روابط عاشقانه از فراز و نشیب هایی برخوردار هستند و همه آنها نیازمند کار، تعهد و تمایل به انطباق و تغییر با همسرتان هستند. اما چه رابطه شما تازه شروع شده باشد و چه سال ها با هم بوده اید، قدم هایی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک رابطه سالم بردارید. حتی اگر در گذشته روابط ناموفق زیادی را تجربه کرده اید یا قبلاً برای شعله ور کردن آتش عاشقانه در رابطه فعلی خود تلاش کرده اید، می توانید راه هایی برای ارتباط ماندن، رسیدن به رضایت و لذت بردن از شادی پایدار بیابید.

هر رابطه ای منحصر به فرد است و افراد به دلایل مختلف دور هم جمع می شوند. بخشی از چیزی که یک رابطه سالم را تعریف می کند، اشتراک یک هدف مشترک است که دقیقاً می خواهید رابطه چه باشد و به کجا برسد. و این چیزی است که فقط با صحبت عمیق و صادقانه با شریک زندگی خود خواهید فهمید.

با این حال، برخی از ویژگی‌ها نیز وجود دارد که در بیشتر روابط سالم مشترک است. دانستن این اصول اولیه می تواند به معنی دار نگه داشتن رابطه شما، تحقق بخشیدن و هیجان انگیز بودن هر هدفی که برای رسیدن به آن کار می کنید یا چالش هایی که با هم روبرو هستید کمک کند.

شما یک ارتباط عاطفی معنادار با یکدیگر حفظ می کنید. هر کدام از شما باعث می‌شوید که دیگری احساس دوست داشتن و رضایت عاطفی کند. بین دوست داشته شدن و احساس دوست داشتن تفاوت وجود دارد. وقتی احساس می‌کنید که دوست دارید، باعث می‌شود احساس کنید که توسط شریک زندگی‌تان پذیرفته شده‌اید و برایتان ارزش قائل شده‌اید، مثل اینکه کسی واقعاً شما را درک می‌کند. برخی از روابط در همزیستی مسالمت آمیز گیر می کنند، اما بدون اینکه شرکا واقعاً از نظر عاطفی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در حالی که اتحادیه ممکن است در ظاهر پایدار به نظر برسد، فقدان درگیری مداوم و ارتباط عاطفی فقط به افزایش فاصله بین دو نفر کمک می کند.

شما از اختلاف نظر (محترمانه) نمی ترسید. برخی از زوج ها بی سر و صدا صحبت می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است صدای خود را بلند کرده و به شدت مخالفت کنند. با این حال، کلید یک رابطه قوی این است که از درگیری نترسید. شما باید احساس امنیت کنید تا بدون ترس از انتقام، چیزهایی را که شما را آزار می دهد، بیان کنید و بتوانید بدون تحقیر، تحقیر یا اصرار بر حق بودن، تعارض را حل کنید.

شما روابط و علایق بیرونی را زنده نگه می دارید. علیرغم ادعای داستان های عاشقانه یا فیلم ها، هیچ فردی نمی تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. در واقع، توقع بیش از حد از شریک زندگی خود می تواند فشار ناسالمی را بر رابطه وارد کند. برای تحریک و غنی سازی رابطه عاشقانه خود، حفظ هویت خود در خارج از رابطه، حفظ ارتباطات با خانواده و دوستان و حفظ سرگرمی ها و علایق خود بسیار مهم است.

شما صریح و صادقانه ارتباط برقرار می کنید. ارتباط خوب بخش کلیدی هر رابطه است. وقتی هر دو نفر بدانند از رابطه چه می خواهند و در بیان نیازها، ترس ها و خواسته های خود احساس راحتی می کنند، می تواند اعتماد را افزایش داده و پیوند بین شما را تقویت کند.

نکته 1: زمان با کیفیت را رو در رو سپری کنید

شما عاشق نگاه کردن و گوش دادن به یکدیگر می شوید. اگر به همان روش های دقیق نگاه کنید و گوش دهید، می توانید تجربه عاشق شدن را در طولانی مدت حفظ کنید. احتمالاً خاطرات خوبی از زمانی که برای اولین بار با معشوق خود قرار ملاقات داشتید، دارید. همه چیز جدید و هیجان انگیز به نظر می رسید، و شما احتمالاً ساعت ها صرف چت کردن با هم یا ارائه چیزهای جدید و هیجان انگیز برای امتحان کرده اید. با این حال، با گذشت زمان، نیازهای کار، خانواده، سایر تعهدات و نیازی که همه ما به زمان برای خود داریم، می تواند پیدا کردن زمان با هم را دشوارتر کند.

بسیاری از زوج‌ها متوجه می‌شوند که تماس‌های چهره به چهره در روزهای اولیه قرارشان به تدریج با پیامک‌های عجولانه، ایمیل‌ها و پیام‌های فوری جایگزین می‌شود. در حالی که ارتباطات دیجیتال برای برخی مقاصد عالی است، مانند ارتباط چهره به چهره بر مغز و سیستم عصبی شما تأثیر مثبتی ندارد. ارسال پیامک یا پیام صوتی به همسرتان با گفتن «دوستت دارم» عالی است، اما اگر به ندرت به او نگاه کنید یا وقت داشته باشید کنار هم بنشینید، همچنان احساس می‌کند که شما او را درک نمی‌کنید یا از او قدردانی نمی‌کنید. و به عنوان یک زوج بیشتر از هم دور می شوید یا از هم جدا می شوید. نشانه‌های احساسی که هر دوی شما برای احساس دوست داشتن نیاز دارید، فقط می‌توانند شخصاً منتقل شوند، بنابراین مهم نیست که چقدر زندگی پرمشغله است، مهم است که زمانی را برای گذراندن با هم اختصاص دهید.

نکته 2: از طریق ارتباط در ارتباط باشید

ارتباط خوب بخش اساسی یک رابطه سالم است. هنگامی که یک ارتباط عاطفی مثبت با شریک زندگی خود تجربه می کنید، احساس امنیت و خوشحالی می کنید. وقتی افراد ارتباط خوب را متوقف می کنند، ارتباط خوب را متوقف می کنند و زمان تغییر یا استرس واقعاً می تواند باعث قطع ارتباط شود. ممکن است ساده به نظر برسد، اما تا زمانی که در حال برقراری ارتباط هستید، معمولاً می‌توانید مشکلاتی را که با آن روبرو هستید حل کنید.

نکته 3: صمیمیت فیزیکی را زنده نگه دارید

لمس بخش اساسی وجود انسان است. مطالعات روی نوزادان اهمیت تماس منظم و محبت آمیز را برای رشد مغز نشان داده است. و مزایای آن به دوران کودکی ختم نمی شود. تماس محبت آمیز سطح اکسی توسین بدن را افزایش می دهد، هورمونی که بر پیوند و دلبستگی تأثیر می گذارد.

در حالی که سکس اغلب سنگ بنای یک رابطه متعهدانه است، نباید تنها روش صمیمیت فیزیکی باشد. لمس مکرر و محبت آمیز - دست گرفتن، در آغوش گرفتن، بوسیدن - به همان اندازه مهم است.

نکته 4: یاد بگیرید که در رابطه خود ببخشید و بگیرید

اگر انتظار دارید 100% در یک رابطه به آنچه می خواهید برسید، خود را برای ناامیدی آماده کرده اید. روابط سالم بر اساس سازش ساخته می شود. با این حال، برای اطمینان از اینکه مبادله معقولی وجود دارد، باید از طرف هر فرد کار شود.

نکته 5: برای فراز و نشیب ها آماده باشید

مهم است که بدانیم در هر رابطه ای فراز و نشیب هایی وجود دارد. شما همیشه در یک صفحه نخواهید بود. گاهی ممکن است یکی از شرکا با مشکلی دست و پنجه نرم کند که او را تحت فشار قرار می دهد، مانند مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده. رویدادهای دیگر، مانند از دست دادن شغل یا مشکلات شدید سلامتی، می‌تواند بر هر دو شریک زندگی تأثیر بگذارد و برقراری ارتباط با یکدیگر را دشوار کند. شما ممکن است ایده های متفاوتی در مورد مدیریت امور مالی یا تربیت فرزندان داشته باشید.

افراد مختلف به طور متفاوتی با استرس کنار می آیند و سوء تفاهم ها می تواند به سرعت به ناامیدی و عصبانیت تبدیل شود

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login